KALEKİM

Daima en iyisi

Fuar, bölgesel liderlik vizyonumuzla örtüşüyor

Kalekim olarak hedeflerinin, ‘bölgesel liderlik’ olduğunu aktaran Altuğ Akbaş, “Tüm bölge ülkelerini bir araya toplayan Yapı Fuarı, bölgesel liderlik vizyonumuzla örtüşüyor. Bu anlamda bazı ürünlerimizin lansmanını Yapı Fuarı’nda yapıyoruz” dedi.

Araştırma Servisi

Seramik yapıştırıcıları, derz dolguları,su ve ısı yalıtım malzemeleri, mastikler, köpükler,yüzey hazırlık malzemeleri, seramik temizlik ve bakım malzemeleri, iç ve dış cephe boyaları, dekoratif dış cephe sıvaları ve ısı yalıtım malzemeleri üreten Kalekim, yurtiçi ve yurtdışındaki toplam yedi fabrikasında faaliyetlerini sürdürüyor. Yapı kimyasalları alanında %60’a yakın pazar payıyla açık ara sektör lideri konumunda bulunduklarını savunan Kalekim Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Altuğ Akbaş, Kalekim olarak Ortadoğu’da planladıkları yatırımlar için alternatif kapasite büyüklüklerine göre fizibilite ve analiz çalışmalarına devam ettiklerini bildirdi. Yatırımlarını, uygun bir zamanlamayla hayata geçirmeyi planladıklarını açıklayan Akbaş, “Kalekim olarak hedefimiz, bulunduğumuz bölgede ‘bölgesel liderlik‘. Yapı Fuarı, tüm bölge ülkelerini bir araya topluyor. Bu anlamda bölgesel liderlik vizyonumuzla örtüşen bir fuar. Ayrıca 120bin ziyaretçisiyle sektörün büyük bir buluşma noktası haline geldi. Bu anlamda bazı ürünlerimizin lansmanını Yapı Fuarı’nda yapıyoruz” dedi.

Bu yıl fuarda Elasticool, Ultralastic, Tecnica ve Mantostone ürünlerinin tanıtımını yapacaklarından bahseden Altuğ Akbaş, ürünleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Fuarda seramik uygulamaları ürün grubunda C2FTE S2 sınıfı ekstra hızlı priz alan yapıştırma harcı olarak Ultratech’in ve kullanıma hazır olması sebebiyle pratik ve temiz çalışma imkanı sunan akrilik esaslı sprey yapıştırıcı olarak Praticer’in tanıtımı yapılacak. Su yalıtım ürün grubunda ise UV dayanımlı, yaya trafiğine elverişli ve elektrik tüketiminde % 20 oranında enerji tasarrufu sağlayan akrilik esaslı su yalıtım ve kaplama malzemesi Elasticool ile temel su yalıtımında kullanılan, uygulamadan 16 saat sonra basınçlı suya maruz kalabilen, UV dayanımlı, ekstra esnek özellikte sürme esaslı su yalıtım malzemesi Ultralastic tanıtılacak. Ayrıca ilk kez Yapı Fuar’nda lansmanı yapılacak zemin kaplama çözümleri, Tecnica markası altında pazara sunulacak. Bunların yanı sıra, bu sene tasyünü levhası hafif yapıştırma ve sıva harcı olan Mantostone ürününü piyasaya sunuyoruz. Ürünümüz %40 daha hafif ve daha düşük su emme özelliği ile Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor.”

Yeni ürün geliştirme süreçlerinde özellikle fark yaratan ve yenilikçi projelerin ön plana çıktığına değinen Akbaş, Türkiye’de ilk ve tek Kalekim taraandan geliştirilen Camsıva ve Betonart’ın bu projelerin en güzel örnekleri arasında yer aldığını söyledi. Camsıva'nın geri dönüşümden elde edilen cam parçacıkları ihtiva eden, iç ve dış mekanlarda uygulanabilen dekoratif hazır renkli bir tür sıva olduğunu anlatan Akbaş, Betonart sayesinde ise duvarlardaki brüt beton görünümünün kullanıma hazır, akrilik yapıdaki bir ürünle sağlanabildiğini ifade etti. Firmalarının, yurt içindeki yeni yatırımlarını Erzurum ve Mardin'de gerçekleştirrdiği bilgisini veren Akbaş, 2012’de Kalekim’in, yapı kimyasalları alanında üretim ve satış kapasitesi olarak Türkiye ve bölgede birincisi, Avrupa’da ise 5’inci sıraya yerleştiğini söyledi.

Yalıtım ve inşaat boyasına odaklandı

Yapı kimyasalları alanında uzman olan firmanın perspektiflerini genişleterek son üç yıldır özellikle su ve ısı yalıtımı ile inşaat boyasını büyümelerinin merkezine koyduğunu vurgulayan Akbaş, tüm planlarını bu çerçevede oluşdurduklarını iletti. Ürünlerini daha iyi geliştirebilmek adına, ustalardan profesyonellere kadar geniş bir kitle ile düzenli ilişki halinde olduklarını bildiren Akbaş, “Bu doğrultuda yaptığımız görüşmeler sonucunda, ürün ambalajlarımızı yenileme fikri oluştu. Ustalardan bayilere, mimarlardan son kullanıcıya kadar anket, focus grup ve kamuoyu araştırması gibi önemli çalışmalar yaptık. Müşterilerimizin beklentilerine en iyi yanıt verecek; dinamik, modern ve güçlü bir ambalaj yapısı oluşturduk. Ambalajımızın, stoklama alanında bayi ve yapı markete , şantiyeden ustalara kadar her alanda fonksiyonellik ve hayatı kolaylaştıracak bir tasarıma sahip olmasını istedik. Bu konuda ise yurtdışında ödüllü bir tasarımcı ile çalıştık” ifadesini kullandı. Ürün ambalajlarının yenilenmesi çalışmalarının ardından sektörde bir ilke imza attıklarına dikkat çeken Akbaş, “Kalekim ID” adını verdikleri uygulama ile ilk olarak Blue’Safe Mavi Kale ürünlerinin içine katılan belirteç maddesi sayesinde seneler sonra bile üründen alınan örnekte yapılan inceleme sonucu, yapıştırıcının markasının tanınmasının sağlandığını söyledi. Akbaş, ilk kez Blue’Safe Mavi Kale ile başlattıkları bu uygulamayı diğer temel ürünlere de taşımayı planladıklarını duyurdu.